Laddar om sidan
Produkten lades till i din kundvagn!
Produkten kunde EJ läggas i din kundvagn!
Stäng fönster
Autokaross i Floby AB utvecklar, producerar och säljer standardiserade påbyggnader med minimal miljöpåverkan avseende flak, skåp, kåpa, bilinredningar och tillbehör till lätta transportbilar.
  • Franska
  • Svenska
  • Deutsch

Pressrelease 2018-01-03

Autokaross i Floby AB expanderar och bygger ut

PRESSRELEASE 2018-01-03

AUTOKAROSS I FLOBY AB EXPANDERAR OCH BYGGER UT.

Autokaross i Floby som säljer, tillverkar och monterar påbyggnader till lätta lastbilar expanderar i Floby. Nyligen startade planeringsarbetet för att utöka såväl produktionsytor som uppställningsplatser för inkommande och leveransklara fordon i direkt anslutning till produktionslokalerna i Floby. En ny monteringslokal om ca 1500 m2 planeras och befintliga lokaler kommer att rustas upp och moderniseras samtidigt som en markyta på ca 20 000 m2 införlivas till fastigheten för framtida expansion av både lokaler och uppställningsytor.

”- Så snart de första ritningarna på utbyggnaden av våra lokaler är klara så kommer vi att lämna in bygglovsansökan till Falköpings Kommun” säger Patrik Kåhre som varit VD i koncernen sedan 2013.

Företaget omsatte under fjolåret 170 MSEK och liggande prognoser pekar på en omsättning av 215 MSEK under 2018. Ca 15 personer har nyrekryterats under 2017 och ytterligare en monteringsfilial öppnas i Falköping under februari 2018.

Liggande prognoser pekar på en volym av 3 000 påbyggda fordon under 2018 vilket kommer att bli rekord i företagets 100-åriga historia.

För mer information kontakta VD Patrik Kåhre, telefon 076 525 34 45

Autokaross i Floby AB | Mail: info@autokaross.se | Floby - Södertälje - Vellinge
ISO 14001 SFK ISO 9001 SFK